سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی مطالب مربوط به حجاب زندگینامه ،وصیتنامه ،خاطرات ،دانلود نوا و نما پیرامون شهید کاظمی داستان کوتاه و مطالب پیرامون زندگی و تصمیم گیری بهتر اخبار سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی سیاسی دانستنیهای مربوط به اهل بیت  و غیره دانلود نوا کلیپ برنامه و غیره شعر فرهنگ، سینما پیامک برای مناسبت ها،امام زمان دانستنی های چهارده معصوم سخنرانی ها مطالب و دستورالعمهای عرفانی،اخلاقی وتهذیب نفس; سخنرانی ها مطالب و دستورالعمهای اخلاقی مانند غیبت وغیره; مطالب،کلیپ،نواها،عکس ،پیامک ،شعر ودعاهای مربوط به حضرت ولیعصر مطالب،کلیپ،نواها،عکس و... مربوط به شهدا و دفاع مقدس  خاطرات،بیانات،کلیپ،نواها،عکس و... مقام معظم رهبری  دام ظلله العالی ومطالب مربوط به بحث ولایت  دانلود نرم افزارهای موبایل مذهبی،کلیپ و نوا مطالب پیرامون شهرستان آذرشهر  دل نوشته،درد دلهای خودم  مطالب قرآنی، دانلود اذان و تلاوت قرآن   دانلود تلاوت و نغمات قرآنی

برای دیدن بهتر وبلاگ از مرورگر فایر فاکس و کروم استفاده کنید......... تا کسی رخ ننماید ز کسی دل نبرد / دلبر ما دل ما برد و به ما رخ ننمود*******اللـــهم عجل لولـــیکـــ الفرج******* نــدبه خوانیم تـــو را هر سحر آدینه / تو کدام آیــنه ای؟ صلّ علی آیـیـنه ......برگزاری دعـــــای ندبه در شهرستان آذرشهر هرهفته در مسجد سفید محله6:30 .





درباره نویسنده
حلقه مفقوده بسیج در فرمایشات رهبری - گل نرگس
م.ر. بسیجی
ای رونق گلزار کجایی گل نرگس/ مردیم ز آزار کجایی گل نرگس/ از بس که به زنگار نشستیم ندیدیم/ ای آینه رخسار کجایی گل نرگس/ دیدم به سر شاخه گل بلبل سرمست/ می خواند به گلزار کجایی گل نرگس/ ............................................................ دیدند دشمنان که در این خطه لاف نیست/ شمشیر دوستان علی در غلاف نیست/ در این قبیله نخل تناور همیشه هست/ مقداد هست، مالک اشتر همیشه هست/ اینجا که کوفه نیست خوارج علم شوند/ سلمان نمرده است اباذر همیشه هست/ صف بسته‌اند این همه سردارها به شوق/ یعنی برای پیش‌کشت سر همیشه هست/ روشن‌ترین روایت عمار می‌شویم/ در عشق رهبری همه تمار می‌شویم.
تعداد پست ها: 514
تماس با نویسنده

موسیقی وبلاگ


عناوین یادداشت ها


آمار بازدید
بازدید کل :751984
بازدید دیروز :178
بازدید امروز : 77

موضوعات وبلاگ

شعر[94] . امام زمان[90] . تصویر[61] . مناسبت ها[51] . گل نرگس[50] . دل نوشته[47] . عرفان[41] . دانلودکده[39] . شهدا[36] . سیاسی[34] . خبری[31] . پیامک[30] . حضرت آقا[28] . حضرت زهرا*س*[28] . امام علی النقی*ع*[28] . قرآن[26] . حجاب[25] . محرم[24] . معصومین[19] . بیشتر بدانیم[19] . فرهنگی[16] . imam naghi[14] . انتخابات[13] . شهید کاظمی[13] . حدیث[11] . اخلاق[10] . موبایل[9] . رجب[7] . اشعار فرامرز عرب عامری[7] . حضرت امام[7] . از آذرشهر[6] . عاشقانه ها[6] . امام علی*ع*[5] . بسیج[4] . طنز[4] . نکات مدیریتی[4] . نقدشبکه های ماهواره ای[3] . قالب های مذهبی وبلاگ[3] . داستان کوتاه[3] . پاسخ به شبهات محرم[3] . امام رضا*ع*[3] . پاورپوینت[2] . پیامک[2] . امر به معروف و نهی از منکر[2] . مناجات[2] . ســـردار غلام عسگر کریمـــــیان . نتایج جشنواره . نقدشبکه های ماهواره ای . نماز . اذان . امام محمدباقر*ع* . امام کاظم*ع* . دانلودکده . ترتیل کل قرآن کریم . تلاوت . جملات زیبا .

عضویت در خبرنامه
 

لینکهای روزانه

لینک دوستان
قطره و دریا
همنشین
دل نوشته ها
موعود هادی
پوکه.با شهدا باشیم
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
هر شب تنهایی
سجاده ای پر از یاس
قنوت جویبار
چلچراغ شهادت
أنٌ الارض یرثها عبادی الصالحون
منتظر قائم(عج)
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
عیسی طلبه مشهدی
یادداشت های شخصی محسن مقدس زاده
منادی معرفت
طریق یار
عطر یاس
جرعه ای از شراب عشق
بچه های خدا
حرم الشهدا
بشری
راه فضیلت
سلام بچه ها
آشیانه سردارغم ها وسالار آشیانه قلبها
صراط
از جانبازی تا شهادت
قافله شهدا
بر و بچه های ارزشی
مذهب عشق
تـــــــــــــــربـــــــــــــــت دل
زندگی کاروانی
نوجوونی از خودتون
تریبون
بسیجیان عملیاتی
سیدالشهداء
عصر ظهور
زنده یاد * آه از بهار بی یار*
بشارت هودر
باریک بین
حاج آقا مسئلةٌ
عمارگراف
داستان سرا
12.کجایند مردان بی ادعا...
یک وبلاگ مذهبی نظامی
9.انتظار
3.طنین نبض باران
13.یااباصالح المهدی ادرکنی
25.گوهری در صدف
27.همین نزدیکیست
به سوی ظهور
بسیجی مظهر صبر و بصیرت
معرفت مهدوی
بسیجیان گمنام
کجایید ای شهیدان خدایی
شمیم یاس
سرباز صفر جنگ نرم
دلتنگ مهدی*عج*
تا شهادت
بصیرت سایبری
اسکالپل
دارالشیعه
14. طلبه صفر
شاعرانه
1.حجاب
3.ماتم کده مجازی حسین(در حسرت کربلا)
آرامشم ده
13. یامهدی
2.جانم فدای غربتت امام نقی علیه السلام
حضرت مهدی(عج)
سازمان زنان انقلاب (منطقه6)
بهشتیان
بیا تا برویم...
رزمندگان سایبری
10.این سایبریون
یاسی ترین یاس
امین
بیایین آدم شیـــم

آرشیو وبلاگ
آبان 89
پاییز 89
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
اسفند 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91



لوگوی وبلاگ



لوگوی دوستان














وبلاگ فارسی

   

امام خامنه ایحلقه مفقوده بسیج  همین نوآوری و ابتکار است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با  بسیجیان استان کرمانشاه،  26 بار از این دو کلمه استفاده میکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا ، رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با بسیجیان که در جمع بسیجیان مردم استان کرمانشاه که در تاریخ 22/7/90 صورت گرفت به نکات بسیار ظریف و کاربردی اشاره کردند.

ایشان در ابتدا به لزوم آمادگی جسمانی در بین جوانان اشاره کردند تا حدی که  این آمادگی جسمانی را برای افرادی که اهل معنا اهل معنویت اهل فکر و اهل اهداف والا هستند امری ضروری و بسیار مفید دانست.

ایشان ابتدای سخنان خود را اینگونه آغاز کردند:«از جوانهائى که میل به ورزش دارند، آمادگى ورزش دارند، بجد میخواهیم که این احساس توانائى را در خودشان جدى کنند. مجموعه‌ى نسل حاضر ما در کنار پیشرفتهاى معنوى، پیشرفتهاى فکرى و چیزهائى که انقلاب به ما هدیه داده است - که من اجمالاً عرض خواهم کرد - آمادگى‌هاى جسمانى خودشان را تأمین کنند. سلامت جسمى و توانائى جسمانى، براى مردانى که اهل معنا، اهل معنویت، اهل فکر و اهل اهداف والا هستند، چیز لازمى است و بسیار مفید و کمک‌کار آنهاست»

اینکه  رهبر معظم انقلاب  در ابتدای سخنانشان در دیدار با بسیجیان، موضوع ورزش جوانان را تاکید میکنند ،خود جای تامل دارد؛ حال باید ببینیم در بین جوانان و به خصوص بسیجیان تا چه حد این امر ضروری به نظر می‌رسد و مسئولین بسیج آیا برنامه و یا اقدامی را برای جذب و مهیا کردن ورزش جوانان مهیا میکنند یا خیر؟

 

*آیا آماده دفاع هستیم؟

رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند:
« امام با این مضمون فرمودند که وقتى بیست میلیون انسانِ آماده‌ى مبارزه‌ى با سلاح در یک جامعه‌اى باشد، هیچ قدرتى در دنیا طمع نمی‌ورزد؛ می‌فهمد هزینه‌ى تهاجم به این مجموعه، هزینه‌ى زیادى است. «ارتش بیست میلیونى» را امام مطرح کردند؛ البته بیست میلیون در مقایسه‌ى با جمعیت آن روز کشور که حدود چهل میلیون بود؛ بعد ما عرض کردیم «ارتش ده‌ها میلیونى». واقع قضیه هم همین است. البته این معنایش این نیست که همه‌ى جامعه نظامى میشوند، همه تفنگ دست میگیرند؛ معنایش این است که همه آماده‌ى دفاع میشوند، آماده‌ى مبارزه‌اند. ملتى که همه آماده‌ى مبارزه‌اند، این ملت دیگر شکست نخواهد خورد. هر توطئه‌اى در مقابل این ملتِ اینچنینى، اینجور با این سطح از آمادگى، نقش بر آب خواهد شد. امام یک چنین ابتکارى را کرد.»

ایشان در این بخش از سخنانشان به لزوم آمادگی همه ملت برای مبارزه با دشمنان اشاره کردند و این آمادگی را  بدین معنا نداستند که همه تفنگ در دست بگیرند بلکه باید همه آماده دفاع باشند و ادامه دادند: ملتی که این آمادگی را داشته باشد می‌تواند مقابل هر توطئه ای مقابله کند.

براستی آیا تا به حال با خود فکر کردیم که این آمادگی به چه معناست؟

آیا پر کردن فرم بسیج و یا گذراندن درس آمادگی دفاعی و برگزاری ایست بازرسی، می تواند برای آمادگی کافی باشد؟

آیا یک جوان بسیجی  آماده دفاع در برابر حملات فرهنگی و شبهات اعتقادی هست؟

آیا در پایگاه های بسیج  بحث متداول و دل مشغولی جوانان بررسی حملات جنگ نرم دشمن و راه های گسترش مبانی اسلام است؟

مسئولین بسیج تا چه حد جوانان بسیجی را برای آماده بودن و مقابله با دشمن واکسینه کردند و چه برنامه ای در این زمینه برای آنان داند؟

   *تا چه میزان به بسیجی بودنمان افتخار می‌کنیم؟

  رهبر معظم انقلاب در ادامه فرمودند:« البته بسیجى که در سال 58 تشکیل شد، نیازهاى آن روز را تأمین میکرد - این یک نیاز بود - امروز بسیج نوع نیازهاى دیگرى را برآورده میکند. مسائلى که امروز مطرح است، آن روز مطرح نبود. امروز بسیج ما در زمینه‌ى علم، در زمینه‌ى ابتکار، در زمینه‌ى نوآورى، پیشرو است. این هم هنر امام بود. امام در همین نوشته‌اى که در آذر 67 مرقوم کردند - یعنى آخر عمرشان، تقریباً ده سال بعد از آن نوشته‌ى اول - از دانشجویان و طلاب میخواهند که بسیج تشکیل بدهند؛ بسیج دانشجو و بسیج طلبه. این نشان‌دهنده‌ى این است که نیازى که کشور به روحیه‌ى بسیجى دارد، مربوط میشود به همه‌ى زمینه‌ها، از جمله زمینه‌هائى که در قلمرو حوزه‌هاى علمیه است و زمینه‌هائى که در قلمرو دانشگاه‌هاست. امروز در حوزه‌ى علمیه هم فضلاى بسیجى ما، علماى بزرگ بسیجى ما حضور دارند، افتخار هم میکنند. امام هم افتخار میکرد. امامِ با آن عظمت، میگفت من افتخارم این است که یک بسیجى‌ام. در دانشگاه هم همین جور است. در دانشگاه هم بسیج دانشجو، بسیج استاد، یک پدیده‌ى پیشرونده و پیشرو محسوب میشود.

مولا در این بخش از فرمایشات خود  به دو نکته بسیار مهم اشاره کردند:

الف) برآورده کردن نیازهای بسیج مطابق با زمان و تفاوت نیازهای بسیج امروز با بسیج سال58 

این سخنان نشانگر این است که نباید گمان ببریم که بسیج امروز همان نیازهای بسیج سال های اول انقلاب را دارد بلکه آن زمان با توجه به اقتضای زمان پیشرفت بسیج بیشتر در زمینه نظامی معطوف شده بود اما امروزه بسیج باید ضمن آمادگی نظامی توجه جدی و بسیار بیشتری را نسبت به مسائل علمی فرهنگی و هنری داشته باشد.

ب) نیاز کشور به روحیه بسیجی و  افتخار افراد به بسیجی بودنشان.

رهبر معظم انقلاب در انتهای این بخش از سخنانشان جمله (افتخار میکنند) را تاًکید میکنند.

براستی چرا باید رهبر این جمله را بگوید؟ مگر افرادی هستند که به بسیجی بودنشان افتخار نمیکنند که مولا این جمله را فرمودند؟

واقعیت این است که برخی از مسئولین و بسیجیان در محیط کار و اجتماع نسبت به بسیجی بودنشان حالت انفعال را در پیش گرفته اند و سعی میکنند که در برخی از موارد از  این که با افتخار بگویند یک بسیجی هستند امتناع ‌ورزند.

همه ما میدانیم که رهبر معظم انقلاب چندین سال است چفیه ای را همیشه بر گردن دارند. آیا تا به حال با خود فکر کرده ایم که چرا رهبر معظم انقلاب  در تمام اجتماعات از دیدار با هنرمندان گرفته تا دیدار با مسئولین کشورها، هیچ گاه چفیه را از گردنشان برنمی‌دارند؟

بدون شک برای همه روشن شده است که چفیه مانند هزاران نمادی که در جامعه وجود دارد نماد تفکر بسیجی و انقلابی است.

حالا از خود بپرسیم که چند نفر از مسئولین و یا بسیجیان ما با افتخار چفیه، این نماد زیبای شهدا را در اجتماع با افتخار بر دوش خود مزین میکنند؟

براستی آن فردی که با لباس مدل غربی در جامعه ظاهر میشود چرا این کار را با افتخار انجام میدهد اما برخی بسیجیان از انداختن چفیه در اجتماع شرم دارند؟

البته این بدان معنا نیست که همکنون همه افرادی که مدعی تفکر بسیجی هستند با چفیه در اجتماع ظاهر شوند بلکه بحث اینجاست که بسیجیان باید از حلت انفعال خارج شوند و به بسیجی بودنشان افتخار کنند.چرا که تفکر بسیجی یک تفکر مقدس و متعالی است.

  *چرا رهبری در یک سخنرانی 25 بار از کلمه «نوآوری و ابتکار» استفاده می‌کنند؟

  به این فرمایشات خوب دقت کنید:«بسیج، حرکت برخاسته‌ى از ایمان، از عشق، از اعتماد به نفس و توأم با ابتکار است.
در همه‌ى زمینه‌ها باید ابتکار کرد. من حالا نگاه میکردم به همین ورزش باستانى؛ به قول قدیمى‌ها، این نیم‌گودى که اینها اجرا کردند، پر از ابتکار بود. خب، ما گودهاى ورزش باستانى را در دوران جوانى دیدیم؛ مکرر، همه جا، همه جور؛ یک روش ثابت و مستقرى داشت، همیشه و همه جا هم همان تکرار میشد. البته بد هم نبود، خوب بود، اما این همه نوآورى در آن نبود. امروز من مى‌بینم که این جوانها همان پایه‌هاى ورزشىِ قدیمى را گرفته‌اند، این را با انواع و اقسام ابتکارها و زیبائى‌ها و ظرافتها مُذهّبش کردند، خراطى کردند، نقاشى کردند، یک چیز زیبائى از آب درآوردند؛ این ابتکار است. حالا این در زمینه‌ى ورزش باستانى است؛ در همه‌ى زمینه‌ها این ابتکار ممکن است. ابتکار در نوع فرماندهى، ابتکار در نوع جنگیدن، ابتکار در نوع جنگ‌افزار، ابتکار در نوع سازماندهى؛ این مال محدوده‌ى نیروهاى مسلح. بعد برویم بیرونِ نیروهاى مسلح. ابتکار در نوع دیپلماسى. عرصه‌ى عظیم دیپلماسى با انواع شیطنتها همراه است. عرصه‌ى دیپلماسى، عرصه‌ى شیطنت است؛ مى‌بینید دیگر. البته خدا را شکر که دشمنان ما را از کسانى قرار داده که نمیفهمند چه کار باید بکنند؛ هى اقدام میکنند، هى غلط میکنند، اشتباه میکنند، هى پاشان توى چاله میرود؛ عبرت هم نمیگیرند، دوباره همان را تکرار میکنند؛ مثل همین حرفهائى که در تبلیغاتشان، در اظهاراتشان میگویند و انجام میدهند. عرصه‌ى دیپلماسى، یک چنین عرصه‌اى است؛ هوشمندى لازم است، ابتکار عمل لازم است، نوع برخورد مبتکرانه لازم است؛ اینها ناشى از همین روحیه‌ى انقلابى‌اى است که ما از آن تعبیر میکنیم به روحیه‌ى بسیجى، روحیه‌ى جوان، مبتکر، پیشرو، داراى اعتماد به نفس.

 در زمینه‌ى اقتصاد هم همین جور، در زمینه‌ى فعالیتهاى تولیدى هم همین جور، در زمینه‌ى پیشرفت علمى و تحقیقى هم همین جور. بنابراین منطقه‌اى که ما نام بسیج را بر آن اطلاق میکنیم و روحیه‌ى بسیجى را در آن گسترش میدهیم، یک منطقه‌ى محدود نیست، فقط منطقه‌ى نظامى نیست؛ همه‌ى بخشهاى کشور میتوانند داراى روحیه‌ى بسیجى باشند. علم‌آموزى بسیجى، ثروت‌اندوزى بسیجى، دیپلماسى بسیجى، سیاست‌ورزى بسیجى، مدیریت بسیجى، سازماندهى بسیجى؛ مفهوم بسیج شامل حال همه‌ى این زمینه‌ها میشود؛ معنایش هم عبارت است از نوآورى و ابتکار و اخلاص» 

شاید کلیدی ترین سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان استان کرمانشاه همین قسمت باشد. حلقه مفقوده بسیج که بسیار ضروری به نظر می‌رسد همین نوآوری و ابتکار است که رهبر معظم انقلاب در همین دیدار 26 بار از این دو کلمه استفاده میکند.

این تاًکید بسیار بدین جهت است که دشمنان این مرز و بوم برای به انحراف کشیدن جوانان از ابتکارات بسیاری استفاده کرده اند تا جذابیت  خود را افزایش دهند به همین جهت ما هم در مقابل باید برای ترویج روحیه بسیجی و گسترش اسلام ناب محمدی که اصلی ترین وظیفه بسیج میباشد تمام توان خود را برای جذابیت این موضوعات بکار ببریم که لازمه این اقدام، جذابیت نو آوری و ابتکار است.

رهبر معظم انقلاب ابتکار را در نوع فرماندهی، جنگیدن، جنگ افزارو سازماندهی دانستند.با توجه به این نکته باید دقت بسیاری داشته باشیم که با سیستم فرماندهی و سازماندهی قدیمی نمیتوانیم در مقابله با دشمن ایستادگی کنیم و باید با نو آوری و ابتکار در همه زمینه ها فرهنگ اسلام ناب محمدی را گسترش دهیم.

شاید یکی از لازمه های نوآوری و ابتکارها استفاده از نیرو های جوان برای گماردن در پست های مهم در بسیج میباشد . چرا که طبیعتا ذهن یک جوان پویا تر و خلاق تر از ذهن یک فرد مسن است.

از دیگر ابتکارات بسیج می‌توان به استفاده از سبک های جدید، ادبیات نو و جذاب، برنامه ها و سازماندهی های منظم و در نهایت ایجاد روحیه پر نشاط و پر تلاش بسیجیان برای انتقال مفاهیم  نام برد.

ادامه دارد...

منبع : سایت سید علی

 

 



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 5:0 عصر روز جمعه 90 آذر 4