سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی مطالب مربوط به حجاب زندگینامه ،وصیتنامه ،خاطرات ،دانلود نوا و نما پیرامون شهید کاظمی داستان کوتاه و مطالب پیرامون زندگی و تصمیم گیری بهتر اخبار سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی سیاسی دانستنیهای مربوط به اهل بیت  و غیره دانلود نوا کلیپ برنامه و غیره شعر فرهنگ، سینما پیامک برای مناسبت ها،امام زمان دانستنی های چهارده معصوم سخنرانی ها مطالب و دستورالعمهای عرفانی،اخلاقی وتهذیب نفس; سخنرانی ها مطالب و دستورالعمهای اخلاقی مانند غیبت وغیره; مطالب،کلیپ،نواها،عکس ،پیامک ،شعر ودعاهای مربوط به حضرت ولیعصر مطالب،کلیپ،نواها،عکس و... مربوط به شهدا و دفاع مقدس  خاطرات،بیانات،کلیپ،نواها،عکس و... مقام معظم رهبری  دام ظلله العالی ومطالب مربوط به بحث ولایت  دانلود نرم افزارهای موبایل مذهبی،کلیپ و نوا مطالب پیرامون شهرستان آذرشهر  دل نوشته،درد دلهای خودم  مطالب قرآنی، دانلود اذان و تلاوت قرآن   دانلود تلاوت و نغمات قرآنی

برای دیدن بهتر وبلاگ از مرورگر فایر فاکس و کروم استفاده کنید......... تا کسی رخ ننماید ز کسی دل نبرد / دلبر ما دل ما برد و به ما رخ ننمود*******اللـــهم عجل لولـــیکـــ الفرج******* نــدبه خوانیم تـــو را هر سحر آدینه / تو کدام آیــنه ای؟ صلّ علی آیـیـنه ......برگزاری دعـــــای ندبه در شهرستان آذرشهر هرهفته در مسجد سفید محله6:30 .





درباره نویسنده
از پخش«ورود آقایان ممنوع» تا طرح سوال از احمدی ن‍ژاد - گل نرگس
م.ر. بسیجی
ای رونق گلزار کجایی گل نرگس/ مردیم ز آزار کجایی گل نرگس/ از بس که به زنگار نشستیم ندیدیم/ ای آینه رخسار کجایی گل نرگس/ دیدم به سر شاخه گل بلبل سرمست/ می خواند به گلزار کجایی گل نرگس/ ............................................................ دیدند دشمنان که در این خطه لاف نیست/ شمشیر دوستان علی در غلاف نیست/ در این قبیله نخل تناور همیشه هست/ مقداد هست، مالک اشتر همیشه هست/ اینجا که کوفه نیست خوارج علم شوند/ سلمان نمرده است اباذر همیشه هست/ صف بسته‌اند این همه سردارها به شوق/ یعنی برای پیش‌کشت سر همیشه هست/ روشن‌ترین روایت عمار می‌شویم/ در عشق رهبری همه تمار می‌شویم.
تعداد پست ها: 514
تماس با نویسنده

موسیقی وبلاگ


عناوین یادداشت ها


آمار بازدید
بازدید کل :752043
بازدید دیروز :178
بازدید امروز : 136

موضوعات وبلاگ

شعر[94] . امام زمان[90] . تصویر[61] . مناسبت ها[51] . گل نرگس[50] . دل نوشته[47] . عرفان[41] . دانلودکده[39] . شهدا[36] . سیاسی[34] . خبری[31] . پیامک[30] . حضرت آقا[28] . حضرت زهرا*س*[28] . امام علی النقی*ع*[28] . قرآن[26] . حجاب[25] . محرم[24] . معصومین[19] . بیشتر بدانیم[19] . فرهنگی[16] . imam naghi[14] . انتخابات[13] . شهید کاظمی[13] . حدیث[11] . اخلاق[10] . موبایل[9] . رجب[7] . اشعار فرامرز عرب عامری[7] . حضرت امام[7] . از آذرشهر[6] . عاشقانه ها[6] . امام علی*ع*[5] . بسیج[4] . طنز[4] . نکات مدیریتی[4] . نقدشبکه های ماهواره ای[3] . قالب های مذهبی وبلاگ[3] . داستان کوتاه[3] . پاسخ به شبهات محرم[3] . امام رضا*ع*[3] . پاورپوینت[2] . پیامک[2] . امر به معروف و نهی از منکر[2] . مناجات[2] . ســـردار غلام عسگر کریمـــــیان . نتایج جشنواره . نقدشبکه های ماهواره ای . نماز . اذان . امام محمدباقر*ع* . امام کاظم*ع* . دانلودکده . ترتیل کل قرآن کریم . تلاوت . جملات زیبا .

عضویت در خبرنامه
 

لینکهای روزانه

لینک دوستان
قطره و دریا
همنشین
دل نوشته ها
موعود هادی
پوکه.با شهدا باشیم
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
هر شب تنهایی
سجاده ای پر از یاس
قنوت جویبار
چلچراغ شهادت
أنٌ الارض یرثها عبادی الصالحون
منتظر قائم(عج)
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
عیسی طلبه مشهدی
یادداشت های شخصی محسن مقدس زاده
منادی معرفت
طریق یار
عطر یاس
جرعه ای از شراب عشق
بچه های خدا
حرم الشهدا
بشری
راه فضیلت
سلام بچه ها
آشیانه سردارغم ها وسالار آشیانه قلبها
صراط
از جانبازی تا شهادت
قافله شهدا
بر و بچه های ارزشی
مذهب عشق
تـــــــــــــــربـــــــــــــــت دل
زندگی کاروانی
نوجوونی از خودتون
تریبون
بسیجیان عملیاتی
سیدالشهداء
عصر ظهور
زنده یاد * آه از بهار بی یار*
بشارت هودر
باریک بین
حاج آقا مسئلةٌ
عمارگراف
داستان سرا
12.کجایند مردان بی ادعا...
یک وبلاگ مذهبی نظامی
9.انتظار
3.طنین نبض باران
13.یااباصالح المهدی ادرکنی
25.گوهری در صدف
27.همین نزدیکیست
به سوی ظهور
بسیجی مظهر صبر و بصیرت
معرفت مهدوی
بسیجیان گمنام
کجایید ای شهیدان خدایی
شمیم یاس
سرباز صفر جنگ نرم
دلتنگ مهدی*عج*
تا شهادت
بصیرت سایبری
اسکالپل
دارالشیعه
14. طلبه صفر
شاعرانه
1.حجاب
3.ماتم کده مجازی حسین(در حسرت کربلا)
آرامشم ده
13. یامهدی
2.جانم فدای غربتت امام نقی علیه السلام
حضرت مهدی(عج)
سازمان زنان انقلاب (منطقه6)
بهشتیان
بیا تا برویم...
رزمندگان سایبری
10.این سایبریون
یاسی ترین یاس
امین
بیایین آدم شیـــم

آرشیو وبلاگ
آبان 89
پاییز 89
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
اسفند 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91



لوگوی وبلاگ



لوگوی دوستان














وبلاگ فارسی

   

ورود آقایان ممنوعاین یعنی دختر جوان ایرانی، اگر بخواهی ازدواج کنی باید یا همانند خانم مدیر آرایش کنی و جلوه ‏گری کنی و یا اگر مثل دبیر ادبیات، چادر را به روی سرت یدک می‏ کشی، رفتارهای عفیفانه نداشته باشی و آنقدر با مرد نامحرم راحت صحبت کنی و راحت تعامل داشته باشی تا او خواهان تو شود.حال و در این شرایط، وعاظ محترم ما با انواع استدلال بخواهند به دختران این مملکت حالی کنند که کارتان ناپسند است و جلوه‏ گری نکنید. وقتی جوان ما با عقل ابزاری خود، منافع جلوه ‏گری را با تصویر و فیلم در جذاب‏ترین شکل آن مشاهده می‏ کند، چگونه می‏ توان انتظار داشت مباحث خشک استدلالی که تازه بسیاری از موارد آن، در تناقض آشکار با عقل وی است را بپذیرد؟

سرویس نقد رسانه 598/ شب عید هم جناب مهندس ضرغامی عزیز و همکارانش، به ما رحم نکردند و نخواستند یک فیلم کمتر حاشیه‏ دار به روی آنتن ببرند تا بلکه صدای ما را در نیاورند! گفتیم سال نو می‏ شود، کدورت‏ها را کنار بگذاریم و کمی با تلویزیون کنار بیاییم، اما انگار این جعبه جادویی، قصد راه آمدن با ما ایرادگیرها را ندارد!

دوشنبه شب گذشته ، فیلم سینمایی "ورود آقایان ممنوع" از شبکه اول سیما پخش شد و پس از آن هم از شبکه آی فیلم. در این فیلم، خانم دارابی، مدیر دبیرستانی دخترانه، شخصیتی است تندخو، بداخلاق، احمق، لجباز، خودخواه، سختگیر با رفتارهای جنگجویانه و در عین حال به جدایی و تفکیک زن و مرد نامحرم، تاکید شدید دارد و دبیرستان را همانند یک ندامتگاه، مدیریت می‏ کند. گرچه کارگردان، خواسته القا کند که اینگونه اًعمال، به دلیل نفرت شخصی خانم مدیر از مردان است و هیچ ارتباطی به احکام اسلام ندارد، اما نمی‏ توان این مسئله را پذیرفت. چه آنکه در طول فیلم، این اعتقاد خانم مدیر به جدایی زن و مرد است که زیر سوال می‏ رود (نه علت آن) و در نهایت هم شکست می‏ خورد. نشانه‏ های آشکاری در فیلم وجود دارد که این مسئله را اثبات می ‏کند. به عنوان مثال آنجا که او عشق را تنها به دو حیطه عشق مادر به فرزند و عشق بنده به خدا محدود می ‏کند، یا صحنه ‏هایی که خانم مدیر از آقای جبلی می‏ خواهد در دفتر را ببندد یا باز بگذارد.

سوال اساسی این است که چهره بسیار کریه و مردانه این زن، چه معنایی دارد؟ و اصلا قصد کارگردان از ترسیم زنی با این چهره به عنوان نماد کسی که به رعایت حریم زن و مرد معتقد است، چه می ‏تواند باشد؟ در واقع نمایش چنین چهره‏ای از یک زن مقید به عدم ارتباط، به طور غیر مستقیم وسیله ای برای  تمسخر باورهای یک زن مذهبی شده است که در بسیاری از فیلم‏ها و سریال‏ها به کرات مشاهده می ‏شود. هنوز خاطره "تا ثریا" از اذهان دردمندان پاک نشده است که فیلمی دیگر بر ناراحتی‏ها می ‏افزاید.

این محصولات از رسانه ملی پخش می‏ شود، آن وقت توقع داریم جوان ما به حجاب و عفاف هم معتقد باشد و اگر سرکشی کرد، با نیروی مظلوم انتظامی مهارش کنیم . بنده با کار انتظامی نسبت به حریم شکنان و متخلفان مخالف نیستم و اصولا اجرای قانون را لازم می ‏دانم. اما بحث این است که جناب آقای ضرغامی چقدر خود را در بی‏ حجابی دختران این سرزمین مقصر می‏ داند و آیا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که بخاطر چند شکست تیم های ورزشی، سازمانی را تبدیل به وزارتخانه می کنند، قصد ندارند از ایشان بخاطر توهین‏های آشکار به بحث حجاب و عفاف در رسانه اختصاصی شان سوال بپرسند؟ آیا دکتر احمدی نژاد را به جرم کوتاهی‏ هایش در بحث حجاب می‏ توان در مجلس سوال و جواب کرد، اما از جناب ضرغامی، بخاطر تخریب‏ های رسانه اش نباید سوال پرسید؟ آیا کسی نیست بگوید رسانه ملی کشور به کجا می‏ روی؟! عجیب است که همه رفتارها و اعمالمان، حتی عقایدمان سیاسی شده است.

نکته بسیار ناپسند این فیلم، عادی سازی روابط زن و مرد است. از رفتارها و حرکات آقای دکتر با دختر خود و همکارانش گرفته تا آن زمان که آقای جبلی با کلاه خود دست به صورت خانم مدیر می‏ گذارد و از این همه قبیح‏تر، نمایش بازی والیبال بین چند زن و مرد نامحرم، افتضاح را به اوج می‏رساند.
تمسخر زن عفیف در سراسر فیلم، قابل مشاهده است؛ همه می‏توانند او را فریب دهند و او به راحتی و ساده‏ تر از زنان دیگر، عاشق مردی می‏شود که آن مرد، هرگز عاشقش نبوده است. اما خانم مدیر هم عاشق می‏شود و اینجاست که او زیبا می ‏شود، آرایش می ‏کند، لباس رنگ روشن می‏ پوشد و حتی برای همرنگی با جماعت اطراف، قسمتی از موهای خود را به نمایش می‏ گذارد. از همه بدتر اینکه همزمان با زیبایی ظاهر، خوش اخلاق، مهربان و خوش صحبت هم می‏ شود و این یعنی تا وقتی زشت هستی و بداخلاق و وحشی، به رعایت حریم زن و مرد معتقد هستی و آن هنگام که زیبا و خوش اخلاق هستی الزاما باید حریم زن و مرد را معتقد نباشی.

 این یعنی دختر جوان ایرانی، اگر بخواهی ازدواج کنی باید یا همانند خانم مدیر آرایش کنی و جلوه‏ گری کنی و یا اگر مثل دبیر ادبیات، چادر را به روی سرت یدک می‏ کشی، رفتارهای عفیفانه نداشته باشی و آنقدر با مرد نامحرم راحت صحبت کنی و راحت تعامل داشته باشی تا او خواهان تو شود.
حال و در این شرایط، وعاظ محترم ما با انواع استدلال بخواهند به دختران این مملکت حالی کنند که کارتان ناپسند است و جلوه‏ گری نکنید. وقتی جوان ما با عقل ابزاری خود، منافع جلوه ‏گری را با تصویر و فیلم در جذاب‏ترین شکل آن مشاهده می ‏کند، چگونه می‏ توان انتظار داشت مباحث خشک استدلالی که تازه بسیاری از موارد آن، در تناقض آشکار با عقل وی است را بپذیرد؟

جوان مظلوم ما زیر بمباران این جنگ رسانه ‏ای چگونه می‏ تواند به حجاب و عفاف معتقد باشد. ما از رسانه ‏های غربی که انتظار نداریم بر ضد حجاب فیلم نسازند، سازندگان داخلی را هم که الحمدلله نه قانونی هست و نه کسی می ‏تواند آنان را ملزم به رعایت قانون‏ کند، اما از رسانه ملی می‏ توانیم این انتظار را داشته باشیم تا نسبت به پخش این مسائل، کمی حساس باشد.

خوشبختی مسئولین رسانه ملی این است که برخی یا حتی شاید بتوانیم بگوییم اکثر نخبگان و علمای ما چون بهره ‏ای از سیمای به اصطلاح ملی نمی ‏برند، آن را به حال خود رها کرده ‏اند و صدای اعتراضی از جانبشان به گوش نمی رسد. حتی با قاطعیت می‏توان گفت بسیاری از آنان حتی نمی‏ دانند چه مطالب سخیفی در این دانشگاه عمومی به مردم عزیز ارائه می‏شود که البته این هم ایراد واضحی است به نخبگان که از تاثیر این رسانه فراگیر بر مردم غافل شده‏ اند.



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 12:53 صبح روز سه شنبه 91 فروردین 8