سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی مطالب مربوط به حجاب زندگینامه ،وصیتنامه ،خاطرات ،دانلود نوا و نما پیرامون شهید کاظمی داستان کوتاه و مطالب پیرامون زندگی و تصمیم گیری بهتر اخبار سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی سیاسی دانستنیهای مربوط به اهل بیت  و غیره دانلود نوا کلیپ برنامه و غیره شعر فرهنگ، سینما پیامک برای مناسبت ها،امام زمان دانستنی های چهارده معصوم سخنرانی ها مطالب و دستورالعمهای عرفانی،اخلاقی وتهذیب نفس; سخنرانی ها مطالب و دستورالعمهای اخلاقی مانند غیبت وغیره; مطالب،کلیپ،نواها،عکس ،پیامک ،شعر ودعاهای مربوط به حضرت ولیعصر مطالب،کلیپ،نواها،عکس و... مربوط به شهدا و دفاع مقدس  خاطرات،بیانات،کلیپ،نواها،عکس و... مقام معظم رهبری  دام ظلله العالی ومطالب مربوط به بحث ولایت  دانلود نرم افزارهای موبایل مذهبی،کلیپ و نوا مطالب پیرامون شهرستان آذرشهر  دل نوشته،درد دلهای خودم  مطالب قرآنی، دانلود اذان و تلاوت قرآن   دانلود تلاوت و نغمات قرآنی

برای دیدن بهتر وبلاگ از مرورگر فایر فاکس و کروم استفاده کنید......... تا کسی رخ ننماید ز کسی دل نبرد / دلبر ما دل ما برد و به ما رخ ننمود*******اللـــهم عجل لولـــیکـــ الفرج******* نــدبه خوانیم تـــو را هر سحر آدینه / تو کدام آیــنه ای؟ صلّ علی آیـیـنه ......برگزاری دعـــــای ندبه در شهرستان آذرشهر هرهفته در مسجد سفید محله6:30 .





درباره نویسنده
پاییز 90 - گل نرگس
م.ر. بسیجی
ای رونق گلزار کجایی گل نرگس/ مردیم ز آزار کجایی گل نرگس/ از بس که به زنگار نشستیم ندیدیم/ ای آینه رخسار کجایی گل نرگس/ دیدم به سر شاخه گل بلبل سرمست/ می خواند به گلزار کجایی گل نرگس/ ............................................................ دیدند دشمنان که در این خطه لاف نیست/ شمشیر دوستان علی در غلاف نیست/ در این قبیله نخل تناور همیشه هست/ مقداد هست، مالک اشتر همیشه هست/ اینجا که کوفه نیست خوارج علم شوند/ سلمان نمرده است اباذر همیشه هست/ صف بسته‌اند این همه سردارها به شوق/ یعنی برای پیش‌کشت سر همیشه هست/ روشن‌ترین روایت عمار می‌شویم/ در عشق رهبری همه تمار می‌شویم.
تعداد پست ها: 514
تماس با نویسنده

موسیقی وبلاگ


عناوین یادداشت ها


آمار بازدید
بازدید کل :750464
بازدید دیروز :77
بازدید امروز : 57

موضوعات وبلاگ

شعر[94] . امام زمان[90] . تصویر[61] . مناسبت ها[51] . گل نرگس[50] . دل نوشته[47] . عرفان[41] . دانلودکده[39] . شهدا[36] . سیاسی[34] . خبری[31] . پیامک[30] . حضرت آقا[28] . حضرت زهرا*س*[28] . امام علی النقی*ع*[28] . قرآن[26] . حجاب[25] . محرم[24] . معصومین[19] . بیشتر بدانیم[19] . فرهنگی[16] . imam naghi[14] . انتخابات[13] . شهید کاظمی[13] . حدیث[11] . اخلاق[10] . موبایل[9] . رجب[7] . اشعار فرامرز عرب عامری[7] . حضرت امام[7] . از آذرشهر[6] . عاشقانه ها[6] . امام علی*ع*[5] . بسیج[4] . طنز[4] . نکات مدیریتی[4] . نقدشبکه های ماهواره ای[3] . قالب های مذهبی وبلاگ[3] . داستان کوتاه[3] . پاسخ به شبهات محرم[3] . امام رضا*ع*[3] . پاورپوینت[2] . پیامک[2] . امر به معروف و نهی از منکر[2] . مناجات[2] . ســـردار غلام عسگر کریمـــــیان . نتایج جشنواره . نقدشبکه های ماهواره ای . نماز . اذان . امام محمدباقر*ع* . امام کاظم*ع* . دانلودکده . ترتیل کل قرآن کریم . تلاوت . جملات زیبا .

عضویت در خبرنامه
 

لینکهای روزانه

لینک دوستان
قطره و دریا
همنشین
دل نوشته ها
موعود هادی
پوکه.با شهدا باشیم
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
هر شب تنهایی
سجاده ای پر از یاس
قنوت جویبار
چلچراغ شهادت
أنٌ الارض یرثها عبادی الصالحون
منتظر قائم(عج)
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
عیسی طلبه مشهدی
یادداشت های شخصی محسن مقدس زاده
منادی معرفت
طریق یار
عطر یاس
جرعه ای از شراب عشق
بچه های خدا
حرم الشهدا
بشری
راه فضیلت
سلام بچه ها
آشیانه سردارغم ها وسالار آشیانه قلبها
صراط
از جانبازی تا شهادت
قافله شهدا
بر و بچه های ارزشی
مذهب عشق
تـــــــــــــــربـــــــــــــــت دل
زندگی کاروانی
نوجوونی از خودتون
تریبون
بسیجیان عملیاتی
سیدالشهداء
عصر ظهور
زنده یاد * آه از بهار بی یار*
بشارت هودر
باریک بین
حاج آقا مسئلةٌ
عمارگراف
داستان سرا
12.کجایند مردان بی ادعا...
یک وبلاگ مذهبی نظامی
9.انتظار
3.طنین نبض باران
13.یااباصالح المهدی ادرکنی
25.گوهری در صدف
27.همین نزدیکیست
به سوی ظهور
بسیجی مظهر صبر و بصیرت
معرفت مهدوی
بسیجیان گمنام
کجایید ای شهیدان خدایی
شمیم یاس
سرباز صفر جنگ نرم
دلتنگ مهدی*عج*
تا شهادت
بصیرت سایبری
اسکالپل
دارالشیعه
14. طلبه صفر
شاعرانه
1.حجاب
3.ماتم کده مجازی حسین(در حسرت کربلا)
آرامشم ده
13. یامهدی
2.جانم فدای غربتت امام نقی علیه السلام
حضرت مهدی(عج)
سازمان زنان انقلاب (منطقه6)
بهشتیان
بیا تا برویم...
رزمندگان سایبری
10.این سایبریون
یاسی ترین یاس
امین
بیایین آدم شیـــم

آرشیو وبلاگ
آبان 89
پاییز 89
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
اسفند 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91



لوگوی وبلاگ



لوگوی دوستان














وبلاگ فارسی

   

امام حسین

شباهت امام حسین ع با یحیی ع بسیار عجیب است.
برخی از موارد شباهت این امام و شیعه‌اش را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

1ـ هر دو بزرگوار در نزد خداوند بسیار گرامی بودند.
2ـ خبر به شهادت رسیدن هر دو بزرگوار از قبل داده شده بود.
3ـ هر دو بزرگوار شش ماهه به دنیا آمدند.
4ـ هر دو شهید شدند.
5ـ سر هر دو بزرگوار بریده شد.
6ـ سر هر دو بزرگوار نزد پلیدترین افراد برده شد.
7ـ سر هر دو بزرگوار در تشت گذاشته شد.
8ـ آسمان برای هر دو بزرگوار، خون گریست.
9ـ خداوند برای هر دو بزرگوار، انتقام سختی از جامعه گرفت.

 باید در این مطلب نیز دقت نمود که این یحیی ع بود که مانند امام حسین ع شهید شد [زیرا زکریاع پس از شنیدن ماجرای شهادت امام حسین ع از خداوند درخواست می‌کند که فرزندی به او عطا نماید که به یاد ایشان و شبیه ایشان کشته شود]



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 11:45 صبح روز پنج شنبه 90 آذر 3

به یاد بسیجی شاعر - شهید ابوالفضل سپهرابوالفضل سپهر
به مناسبت هفته بسیج متن زیر از نوشته های شهید ابوالفضل سپهر تقدیم می گردد:

سپهری از آسمون
و به نام آن بسیجی که روزی  خواهد آمد و عالم را از بند تبعیض و بردگی و جهالت نجات خواهد داد.
به نام خداوند بسیجیان از صدر اسلام تا کنون.
و به نام اول بسیجی عالم امیرالمومنین علی (ع) در روزی که فرزندش سهم عسلش از بیت المال را به دلیل نیاز زودتر گرفته بود بر خود لرزید و فرمود : عزیزم اگر شب گذشته که تو سهم خود را از بیت المال گرفتی تا صبح در این شهر  کسی سرگرسنه بر زمین گذاشته باشد ، علی جواب خدایش را چه خواهد داد ؟

و به نام آن بسیجی که تن به شمشیر داد ولی ذلت را نپذیرفت .
و به نام آن بسیجی که روزی  خواهد آمد و عالم را از بند تبعیض و بردگی و جهالت نجات خواهد داد .
و به نام آن پیر بسیجی خمینی کبیر که رهبر جهان اسلام بود و در خانه ای ساده می زیست و در گرمای تابستان وقتی خواستند پنکه ای برای او تهیه کنند تا بدن نحیفش از گرمای تابستان در امان بماند می گوید : چون دیگران از این وسیله بی بهره اند لازم نیست برای من پنکه بیاورید.
و به نام آن بسیجی 13ساله که نارنجک به کمر بست و به زیر شنی های تانک دشمن رفت و بنیانگذار عملیات شهادت طلبانه در عصر گریز از مرگ شد .
و به نام آن بسیجی که فرمانده گردان بود و تنها کاری که برای خانواده خود- که بر اثر حکم تخلیه صاحبخانه آواره شده بودند-انجام داد ، تهیه یک چادر گروهی بود تا آنها را در یکی از خیابانهای شهر اسکان دهد و سپس خود دوباره راهی جبهه شد . ادامه مطلب...


نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 9:23 عصر روز چهارشنبه 90 آذر 2

دیدار آقا باخانواده شهید حسن تهرانی مقدم

رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته با خانواده سردار سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم دیدار کردند.
به نقل از فارس نیوز، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  با حضور در منزل سردار سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم با خانواده ارجمند آن شهید بزرگوار دیدار و گفت‌و‌گو کردند.فرمانده کل قوا در این دیدار ضمن دلجویی از خانواده شهید والامقام سردار سرلشکر حسن تهرانی مقدم، به کرامات و فضائل اخلاقی این شهید دانشمند اشاره کردند.
ایشان در جمع خانواده این شهید گرانقدر، با اشاره به همت والا و تلاشهای خالصانه حاج حسن مقدم خاطر نشان کردند: خانواده های این عناصر فعال، در اجر و ثواب آنها سهیم اند.
حضرت آیت الله خامنه ای صبر خانواده های شهدا را ذخیره ای ارزشمند برای آخرت دانستند و تاکید کردند: کشور و انقلاب همچنان در مسیر خواست و اراده شهدا به پیشرفت و حرکت پویای خود ادامه خواهد داد.


در ادامه این دیدار از سوی مقام معظم رهبری یک جلد قرآن کریم به خانواده شهید تهرانی مقدم اهدا شد.سرلشکر شهید حسن تهرانی مقدم و جمعی از اعضای سازمان جهاد خودکفایی سپاه، ظهر شنبه بیست و یکم آبان ماه سال جاری در حادثه‌ای در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
روحشان شاد و یادشان گرامی

پی نوشت:
لینک ثبت نام سومین جشنواره بزرگ وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب در استان آذربایجانشرقی؛کلیک کنید.



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 12:49 عصر روز چهارشنبه 90 آذر 2

خدا

"ما احب الله عزوجل من عصاه؛کسی که گناه می کند خدا رادوست ندارد.
معصیت پروردگار می کنی ؛ در حالی که اظهار محبت او می نمایی؟
به جانم سوگند! این کار عجیبی است.
اگر محبت تو صادقانه بود، اطاعت فرمان او می کردی
(زیرا) کسی که دیگری را دوست می دارد از فرمان او پیروی می کند."
امام صادق علیه السلام



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 9:11 عصر روز سه شنبه 90 آذر 1

هی از حجاب می گوئیم و اکثرا هم انگشت اشاره مان سمت خانم هاست که خواهرم حجابت را رعایت کن. اما آیا تابحال به فکر این افتاده ایم که محیط مناسبی را برای رعایت حجاب فراهم کنیم.
یک دانشجو را در نظر بگیریم که از صبح تا عصر دانشگاه کلاس دارد طبیعتا در طول این مدت او نیاز به استراحت خواهد داشت؛ جای امنی که بتواند روسری از سرش بردارد و اندکی استراحت کند، وقتی چنین محیطی برایش فراهم نکرده ایم یعنی این که داریم حجاب را تبلیغ می کنیم اما عملا هیچ کاری برای سهل کردن آن انجام نداده ایم.
همین هم است که نمازخانه های دانشگاه هایمان متاسفانه با تمام حرمتی که به آن ها قائلیم تبدیل می شود به محل استراحت، یکی نماز می خواند ؛یکی دراز کشیده و...

 



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 11:56 صبح روز دوشنبه 90 آبان 30

پیامبر ص فرموده اند:"ان حلقه باب الجنة من یاقوته حمراء علی صفائح الذهب فاذا دقت الحلقة علی الصفحة ، ظنت و قالت : یاعلی"یاعلی
وقتی بهشتیان وارد بهشت می شوند و به اصطلاح دق الباب می کنند ، زیرا در زدن خود نوعی رعایت ادب برای مهمان است ، کسی که به جایی وارد می شود اگر چه در بسته نباشد، بهتر است در بزند.
در بهشت باز است، ولی مؤمنان اهل بهشت که وارد می شوند در می زنند. وقتی بهشتی کوبه در را می کوبد، این صدا شنیده می شود:یاعلی یاعلی! طنین کوبه" یاعلی" است.
مرحوم علامه طباطبایی در شرح این حدیث و اینکه چرا صدای کوبه در بهشت یاعلی است ، می فرمودند:
مهمان وقتی به خانه ای وارد می شود ، صاحب خانه را صدا می زند. اگر صاحب خانه نام معینی داشته باشد ، مهمان همان نام معین را می برد. صاحب بهشت و مهماندار بهشت علی بن ابیطالب سلام الله علیه است . از این رو صدای در کوبه بهشت هم یاعلی است چون هر کس به بهشت می رود در سایه هدایت و رهبری این خاندان است . اگر این انوار طیبه نبودند کسی راه بهشت را طی نمی کرد ما به خوبی می توانیم حس کنیم که الان در بهشت هستیم یا نه!

شمیم ولایت ؛ آیت الله جوادی آملی ص226



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 9:56 عصر روز جمعه 90 آبان 27

روزی یکی از اعراب بادیه نشین خدمت پیامبر ص شرفیاب شد و از قیامت و صحنه محشر سؤال کرد.حضرت فرمود: برای قیامت چه حاضر کرده ای؟ عرض کرد : هیچ! ولی خدا و رسولش را دوست دارم.فقال له رسول الله :" المرء مع من احب" انسان با محبوب خویش همراه است، یعنی اگر محبت تو صادقانه است ، با محبوب خود محشور می شوی.
چگونه ممکن است که دوست آنان باشی و کار آن ها را انجام ندهی؟ اگر دوست آن ها هستی و صفت آن ها را نداری ، پس با آن ها نیستی. دوستی منهای اطاعت دوستی نیست بلکه تمنا است چون محبت مرحله عالیه اراده است. چگونه ممکن است که محبت باشد و انسان به میل خود عمل کند، نه به رضای محبوب.

علی ولی الله

در نیم روزی گرم شخصی به حضرت علی ع عرض کرد : مرا موعظه کن. حضرت فرمود : مجالس فراوانی را با هم بودیم و سخنرانی های زیادی را از ما شنیدی ، اکنون در این نیم روز گرم چه حاجت که موعظه ای از من بشنوی؟عرض کرد : دامن شما را رها نمی کنم مگر اینکه سخنی بگوئید.
حضرت فرمودند : "انت مع احببت" تو با محبوبت محشور می شوی؛ ببین به چه چیز دل بسته ای؟ مورد علاقه تو چیست؟چه می خواهی؟
انسان تا به چیزی معرفت نیابد، محبت پیدا نمی کند. ارزش انسان به مقدار محبت اوست و هر کس با محبوبش محشور می شود.

به رسمیت شناختن غیر از دوست داشتن است ؛ گاهی انسان از نظر برنامه های نظامی یا قانونی به کسی احترام بگذارد، اما دوست اشتن چیز دیگری است. انسان پیش عده زیادی درس می خواند اما گاهی یکی از اساتید را دوست دارد. دوتی غیر از تجلیل و تکریم است.آن سر سپردن و دل بستن چیز دیگری است.
دوست داشتن یکی از ارکان اصلی دین به نام ولایت است .یکی از واجبات تشهد گفتن "اللهم صل علی محمد و آل محمد" است. درود بر پیامبر و خاندان او در کنار شهادتین در متن عبادت قرار گرفته است.
پیامبر ص می فرمایند : کسی که بر من صلوات بفرستد و بر آل من نفرستد ، بوی بهشتی که از فاصله پانصد سال استشمام می شود، به مشام او نمی رسد.

شمیم ولایت ؛ ایت الله جوادی آملی؛ ص 216



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 1:39 عصر روز دوشنبه 90 آبان 23

بازدید آقا از نمایشگاهحضرت آیت الله خامنه ای در مطالعه ی کتاب و کتابخوانی ید طولایی دارند. ایشان بسیاری از کتاب هایی را که وارد بازار می شود، چه کتاب های داخلی و چه خارجی، تهیه کرده و مطالعه و حتی نقد می کنند. در یکی از دیدارهایی که معظم له ازنمایشگاه بین المللی کتاب تهران داشتند ، در برخورد با ناشرانی که رمان هایترجمه شده و یا کتب تاریخی ترجمه شده را چاپ می کردند، طوری سراغ دیگر آثارترجمه شده را می گرفتند و یا پیرامون کتب ترجمه شده اظهار نظر می کردند که تمامی ناشران از این همه تبحر مقام معظم رهبری در حوزه کتابشناسی به وجد می آمدند. طبیعی است که چنین شخصیتی نه تنها بر تاریخ اسلام ، بلکه بر تاریخ جهان احاطه دارد.

حجة الاسلام سیدجواد هاشمی؛ پرتوسخن،ش38.



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 2:8 صبح روز چهارشنبه 90 آبان 18

عرفه

چه صفایی دارد این دعای عرفه ، راست میگفتی استاد که با این دعا می شود عاشق امام حسین ع شد فراز های ابتدایی دعا که امام از نعمت های خداوند در وجود بشر میگوید به بزرگی گوینده و کوچکی خودت، به این که چه نعمت ها که او می بیند و به این زیبایی از آن ها سخن می گوید و تو نمی بینی شان پی میبری؛ وقتی دقایقی را به زبان او با خدایت حرف میزنی هم عاشق او می شوی و هم عاشق عشقش؛ آخر مگر کسی پیدا می شود که این کلام عاشقانه مجذوبش نکند چه زیبا خدا را معرفی میکند این هم وسعت شناختش را بیان میدارد و هم مهارت در فن بیانش را، ادب این کلام تو را هم ناخودآگاه به تواضع وا میدارد. ای عاشقان خدا ،ای امامان معصوم نمیدانم اگر شما را نداشتیم چگونه میتوانستیم خدا را بشناسیم چه کسی یادمان می داد چگونه با او حرف بزنیم.
خدایا تورا به نعمت داشتن آن ها شکر
تو را به نعمت داشتن خودت شکر...

پی نوشت:

وبلاگ مذهبی نظامی تو بعدالتحریرش یه مطلبی گذاشته راجع به آرزوی حج رفتن حضرت آقا لینکشو میذارم خیلی زیباس حتما از اینجا بخونین.اینم دستخط آقا(مال همون مطلب):

 

وسفر حج آقا در سال 58:دستخط آقا،شوق زیارت خانه ی خدا

سفرحج اقاسال 58



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 9:44 عصر روز یکشنبه 90 آبان 15

امام محمد باقر علیه السلام

امام باقرعلیه السلام دائم الحزن بود زیرا 4 سال داشت که واقعه کربلا را درک کرد دائما اشک میریخت ، پیشانیش از کثرت سجده پینه کرده بود ، چشمانش از کثرت اشک آب آلود بود . او مجسمه تواضع و ادب بود و معدن علم و فضیلت . محضرش مرکز علما و دانشمندان و خطبا و محدثین و شعرا بود.
حکایت :
    روزی هشام برای آزار امام و به خیال خودش دست انداختن امام به ایشان پیشنهاد تیراندازی می کند . امام کمان را می گیرد ، اولین تیر درست در وسط هدف می نشیند ، دومین تیر بر پیکان تیر اول فرود می آید و آن را می شکافد ، تیر سوم بر دوم و … نهم بر هشتم می نشیند . فریاد حاضران بلند می شود و هشام شرمنده ، لب به تمجید امام می گشاید.
اى خفته همچو گنج، به ویرانه بقیع
پر مى‏ زند کبوتر دل، در هواى تو
در را به روى امت اسلام بسته‏ اند
آن گمرهان که بى خبرند از صفاى تو



نویسنده » م.ر. بسیجی » ساعت 5:17 عصر روز پنج شنبه 90 آبان 12

<      1   2   3   4   5      >